van Zion naar Las Vegas, half dagje Vegas

30 juli 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Zion hebben we achter ons gelaten. We rijden de route 9 af langs de grote huizen van Springdale. We zien waar het grote geld gaat zitten. Eerder deze morgen ben ik gaan hardlopen en probeerde op de terugweg een pad langs de rivier terug te vinden. Het eerste stuk ging goed maar al snel kwam ik een verbodsbord tegen. Teruggaan vond ik niet leuk dus heb ik mijn schoenen uitgetrokken en ben door de rivier gelopen tot ik weer een openbaar pad zag. In de rivier heb je goed zicht op de enorme villa's. Even was ik bang voor een grote hond achter me aan. Eerder heb ik dit bij loopjes in Italië meegemaakt, maar in Amerika heb je het risico dat je een eigenaar met een groot geweer tegenkomt. Een beetje haast had ik dan ook wel.  Ook op het rv resort Zion zagen we weer veel 'oude bekenden' Nederlanders die hetzelfde rondje doen. Zo herkennen we aan het netje waarin het brandhout zit dat onze buren ook hebben gelogeerd bij de Rubby's Inn bij Bryce. De buurman weet nog een leuk verhaal te vertellen over Utah en zijn strenge wetten: mensen onder de veertig jaar moeten om een ID gevraagd worden bij het kopen van alcohol. Via de highway 15 rijden we Nevada binnen. We zijn erg benieuwd naar Las Vegas. Onderweg horen we dat het 104 graden Fahrenheit is oftewel 40 graden Celsius. Vanaf een afstand van meer dan 20 mijl zie je de stad liggen. We lezen dat veertig miljoen toeristen ieder jaar naar las Vegas komen  en dat slechts 55 met een grote geldprijs weer vertrekt. Zullen we bij die 55 horen? Bij Oasis rv resort melden we ons om 2 uur (Nevadatijd is weer een uur vroeger dan in Utah dus we winnen een uur). We hebben een geweldig plekje met bomen en een geweldig zwembad met palmbomen, een strandje en een muziekje. Na een lekkere duik bestellen we een taxi naar de strip van Las Vegas (in de Trotter staat dat Las Vegas 'weilanden' betekent?). Bij de camping was onze bankkaart in de atm machine (pin) geweigerd. Later blijkt dat we nergens geld kunnen opnemen in Las Vegas (leuke terugkoppeling naar de banken ABN en Rabo). Alleen creditcard wordt geaccepteerd maar cash geld opnemen lukt ook hiermee niet. Dan maar gokken. Met onze laatste dollars gaan we naar mgm. Met twee dollar lukt het ons dertien dollar te verdienen. Joepie, we hebben de taxikosten van 60 dollar er al bijna uit. We lopen de hele middag en avond met onze mond open en verbazen ons over de gekte. Alles wat je hoort en ziet over deze stad is waar. De protserige gebouwen zijn nog groter geworden en de tegenstelling tussen arm en rijk is ook hier enorm. Moe van het slenteren en de indrukken nemen we de taxi terug. Wanneer we bij onze woonwagen terug komen vinden we onze handdoeken in een plas met water en liggen er een paar stoeltjes omver. Verder is er een snelschrift met de woorden violation suer bij ons onder de klink van de deur gedaan. Wat is hier gebeurd? Al snel komt de terreinwacht met zijn karretje aan en gaat oom agent spelen. De afvoerpijp van onze rv voldoet niet aan de regels en omdat we meewerken (altijd meepraten en ja en amen zeggen) worden we niet beboet. En dan even over de handdoeken. ... Ja dit kan komen door de wind en de sprinkler installatie volgens de beste man. Maar ja dan moet je ook maar geen handdoeken buiten laten hangen.... Dat zijn we niet gewend op dit rv resort .... We zijn geen rv park!!. We begrijpen de lading van de boodschap en voelen ons niet meer zo welkom. We drinken nog even wat maar willen morgen het liefst snel weer weg van dit kamp. Op weg naar Barstow.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Betsy en Dirk:
    31 juli 2015
    Ondanks jullie boeiende belevenissen en verhalen verlangen we wel erg naar jullie terugkomst. Het aftellen is begonnen.
    Geniet nog veel de laatste week.
    Liefs!!!
  2. Martien en Jo:
    31 juli 2015
    Wat fijn Cees dat je elke dag de tijd neemt om zo'n uitvoerig verslag te maken! we proberen er ons iets bij voor te stellen.
    Kunnen de jongens alle indrukken verwerken?
    Inge let op wat je eet en blijf gezond! Hele goede reis verder en geniet er nog enkele dagen van!!