Regensburg - Roding

19 juli 2022 - Roding, Duitsland

Goed idee om zo’n lodge met echte bedden te huren. Lekker bedje doet wonderen. Joop (Zoetemelk) zei het al, de tour wordt gewonnen in bed. Heeft hij wel een punt. Relaxed beginnen we aan de derde etappe. Heel Europa heeft het over hitte records. Hier is het rond 35 graden. Toch voelt het tijdens het fietsen niet te warm. We rijden het Bayerische woud in naar Roding (60 km). Het wordt mooier en afwisselender met een paar leuke klimmetjes. De schaduw van de bomen is nu zeker lekker. Gelukkig zijn er ook meer cafés onderweg voor gebak en koffie. We beginnen te wennen aan het ritme van fietsen en kamperen. Veel drinken, genoeg eten, goed kijken of je niet uitdroogt. Er gaan veel flessen water door. Niemand is zo gek om van 10 uur tot 15 tot 16.00 uur te fietsen. Lekker rustig. De dorpjes zijn Duits maar toch ook wel mooi (maar wel aangeharkt). Boeren zijn hier wel maar niet zo dominant als in Nederland. Af en toe ruiken we een koe maar er wordt vooral graan geoogst. Veel stof. Na een paar pauzes langs de rivier Regen komen we via Google op een wandelbergpad. We helpen elkaar om de fietsen op een smal pad naar boven en beneden te krijgen. Mooie inspanning foutje van Google. Uiteindelijk komen we aan in Roding. Er is een soort Vondelpark waar je mag kamperen. Naast de jeugdcamping loopt de rivier. Tijd voor een duik tussen de forellen. We eten wat in het dorp en zitten nu op het terras waar dronken mannen Duitse slagers mee zingen. Prachtig, tijd om de tandjes te poetsen. Morgen gaan we naar Tsjechië. Het land van weinig campings (en voor de kosten hoef je het niet te laten om een hotel te boeken).

1. Gj:
    19 juli 2022
    Lekker geland dus. Hier Portugees warm maar te doen. Zelfs voor de katten. Tsjechië heeft ook leuke campings hoor. Huis gaat goed en plafonds en wanden gaan voorspoedig. De wereld draait door☀️☀️🧡😘
  2. Alice:
    20 juli 2022
    Ja! Campings in Tsjechië, goede ervaring mee. Ik hoop dat ze in 25 (30?) jaar weinig hebben aangepast want dat was toen heel bijzonder. 😃 Veel plezier ! Misschien wat minder klunen vandaag. Inge leuk dat je strava ook meepakt.
  3. Martien en Jo:
    20 juli 2022
    Hoi lieve kinderen, leuke avontuurlijke tocht. Heel mooie foto's, heerlijk genieten. Wel warm maar het is wel te hebben. Nog fijne dagen en hou het heel.
    Groetjes, Jo en Martien