Van Montery naar LA

18 juli 2015 - Pomona, California, Verenigde Staten

... Is behoorlijk ver (550 km) maar wel bijzonder om te rijden. Montery is een plaatsje aan de kust met mooie stranden en veel groen. Voor ik verder ga moet ik nog even terugkomen op een oude hobby van mij en Joost: wie ziet de vieste toiletten. In het verleden hebben we mooie expemplaren gezien in italie en in Duitsland. Maar ik wil daarnaast de Montery rv resort nomineren voor een prijs. Omdat we Hollanders zijn willen we zo min mogelijk op eigen wc en douche gebruiken (wordt vies en kost gas). Daarom ga je douchen in de douchehokken waar met grote letters staat geschreven dat persoonlijke hygiene van groot belang is. Nauw is het even schrikken wanneer je de poep aan de muren ziet en de grond te smerig om over te lopen brrr. Dan toch maar in de camper. Wat ons overigens opvalt is dat er veel import Amerikanen zijn die slecht Engels spreken en veel 65plussers werken in supermarkten, taxi en op campings. De vergrijzing zet hier lekker door. Maar dan verder over onze dag. We rijden over de highway 1 naar het zuiden. Dit is de weg die ik herinner uit oa de film Fatal Attraction met Sharon Stone en Famke Jansen. Met snelle auto's lekker racen ( en verongelukken) op de 1 tussen San Francisco en La. De tegenstelling is natuurlijk groot wij racen niet (met moeite gaat die logge bak 110) en inhalen of gekke dingen laat je wel uit je hoofd. Maar wat wel hetzelfde is zijn de waanzinnig mooie uitzichten en het steeds veranderende landschap. Dan zit je bijna met twee wielen in de vloedlijn, een kilometer verder zit je op grote hoogte via haarspeldbochten stijler dan in de Alpen. Onderweg stoppen we om foto's te maken en zien eerst een eekhoorn en daarna een hele groep die alles behalve schuw is. Ze zien er heel mager uit en vallen ons bijna aan omdat ze denken dat we iets te eten hebben. Een voordeel we kunnen ze goed fotograferen. Even later vertelt Inge dat ze van Joop hoorde dat er in de buurt zeeolifanten te zien zouden zijn... En als je het er over hebt dan rij je point pierdras blancas binnen. Honderden beesten die lekker op het strand liggen te zonnen en te rotzooien. Bijzonder. Natuurlijk wordt er merchandise verkocht en dan zie je ook zebra knuffels. Voor de grap zeg je tegen de jongens of die hier ook voorkomen.... Een paar honderd meter verder lopen ze inderdaad in het wild met honderden rond. Raar! Tegen de middag kwamen we bij Morro bay waar we eindelijk voor het eerst in ons leven in de grote oceaan zijn gesprongen. Ondertussen begon Bjorn zich al zorgen te maken over het halen van ons volgende doel: het Hollywood sign (je weet wel die letters op die heuvel). Om een uur of vijf begon het voor het eerst dit jaar te regenen en niet zon beetje ook. De Hollywood sign was niet te zien en we hebben ook alle tijd nodig gehad om op de koa camping in La aan te komen. Natuurlijk waren we weer te laat en stonden we voor een receptie met gesloten glazen deur waarachter een vrouw aan het werk was en ons volledig negeerde. We vonden gelukkig in een enveloppe ergens in een rekje ons plekje. Daar staan we nu. We hebben veel gezien maar zijn wel bekaf. Bjorn slaapt al om 20.30. En dat zegt wat. Wij gaan ook zo. Morgen dagje La.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl