Camper halen en naar Montery

17 juli 2015 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag werd ik smorgens om 4 uur gebeld vanuit Nederland. Omdat we allemaal nog niet het goede Amerikaanse slaapritme te pakken hebben zijn we maar wat gaan lezen. Gelukkig konden we toch nog redelijk snel de transfer naar de camper regelen. De beste man die ons in een oude van kwam ophalen moest nog een stel oppikken voor we naar Newark konden. Omdat hij niet zo goed de weg wist hebben we nog even van The streets of San Francisco kunnen genieten. Na een vlotte instructie over alle water, poep en Electra aansluitingen en afvoer konden we op pad. Nu zit ik na 200 kilometer waarvan 100 met file even met een heel zoet Amerikaans wijntje uit te puffen. Respect voor alle truckers. Even iets anders dan de BMW. We hebben ook onze eerste inkoopervaring opgedaan. Eerst bij de Walmart . Geen groente, vlees of fruit. Dan maar op zoek naar een andere super. Bij de Foodmax zag het er Europees goed uit. Wat we ons wel afvragen is of de gemiddelde Amerikaan zijn boodschappen kan betalen. Een karretje vol dat bij ons 100 EUR kost gaat hier makkelijk voor meer dan 200 dollar weg. Verklaard wellicht het aantal dikkerdjes hier die voor de snelle en goedkope hap gaan. Alle clichés kloppen helaas nog steeds. We zitten nu aan de kust bij Montery. Erg mooi, grote stranden veel duinen. Morgen gaan we op weg naar LA. Stukje van 340 mijl. Veel mooie uitzichten over de zee. Ben benieuwd of we tijd hebben om er even in te springen.

1. Betsy en Dirk:
    18 juli 2015
    Lieve Kinderen,
    Wat laten jullie ons geweldig mee-beleven met jullie vakantiereis.
    Alice en Doeke waren hier vanmorgen. zij hadden een prachtige actieve vakantie in Baskenland.
    Wij zullen de zonnebloemplantjes een grotere pot geven.

Liefs en groeten van ons.