Dagje op de fiets in San Francisco

16 juli 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Prachtig is de baai van San Francicso. Wel veel wind. Vanmorgen zijn we van marketstreet naar lombertstreet gelopen. Hoe dichter je bij de baai komt hoe beter het weer, hoe groter de auto's, hoe leuker het wordt. Voor we de brug over zijn gegaan kwamen we langs fort Meason. Veel historie, leuk om naar de musea te gaan als je langer hier bent. Maar omdat we maar een dag hebben jagen we met de snelheid van Japanse toeristen langs alle plekjes maken onze foto's en racen door (ha,ha). Eenmaal op de golden gate bridge is het een drukte van belang. Het fietspad is 3 meter breed en moet gedeeld worden met voetgangers. Het verkeer gaat beide kanten op dus dringen geblazen met af en toe boze mensen. Maar wat een uitzicht en wat een hoogte (als je naar beneden kijkt krijg je ballen in je buik). Aan de andere kant van de brug kom je bij een lief maar o zo commercieel plaatsje Sausolito. Ook hier is het uitzicht geweldig en maken we kennis met een nieuwe uitvinding .... Parkeergeld voor fietsen. Nederlands als we zijn rijden we met ons eerder gekochte lunch net buiten het centrum waar we gratis kunnen picknicken. Daarna nemen we de ferry naar Fischermanswharf waar we inderdaad Ruud 3 zeerobben zien liggen. De rest is waarschijnlijk op vakantie (of krijgen ze niet genoeg betaald). Vervolgens fietsen we naar het financiële hart van de stad. Leuk om te weten dat de grond waar deze wolkenkrabbers op zijn gebouwd uit de zee is gewonnen. En wij maar denken dat wij met onze polders uniek zijn. Nee dan die gasten hier. Hebben ze ruimtegebrek dan laten ze 100 boten zinken en dan vullen ze het aan met zand en dan heb je nieuw land waar op je kunt bouwen. Vanuit daar fietsen we als enige door het centrum heen dwars door Chinatown. Lijkt wel een beetje op Koningsdag. Vervolgens leveren we de fietsen weer in na een fietstocht met veel kuitebijters en afdalingen die in de Tour verboden zouden worden. Tja en waar ga je dan eten? Dat vroegen wij ons ook af en dan loop je zo nog eens een paar kilometer. Al met al een heerlijk dagje met veel beweging en heel veel mooie uitzichten en heerlijk weer (23 graden) met veel wind. Morgen wordt spannend .... vandaag waren we te laat met bellen voor onze transfer naar de camper... dus.... Dat zien we morgen dan wel weer. Inge zegt dat ze geen tijd heeft om te shoppen hoewel op Grantstreet alle grote merken een winkel hebben. Dit gaat met drie mannen aan Inge voorbij (

1. Oompie:
    17 juli 2015
    Drie mannen en winkelen, Hahaha, gaat m niet worden.
  2. Betsy en Dirk:
    17 juli 2015
    Wat beleven jullie veel!!!!wij ook ,hebben net de konijnen verschoond!!!!!!de fam is onderweg naar huis!!!
    Inge je mag zeker niet kijken naar winkels,
    dag,,,,
  3. Liepie:
    17 juli 2015
    Cool parkeergeld voor fietsen nu begrijp ik waarom sedgeways en gemotoriseerde steps in de US een rage zijn.
    Succes met de camper halen...