Lelystad Polleur

8 juli 2023 - Spa, België

Zaterdagmorgen zijn we vertrokken vanuit Lelystad voor onze fietstocht naar Biarritz. We rijden met de trein naar Maastricht. Het is druk, vakanties zijn begonnen, de NS rijdt met minder treinstellen. Op Lelystad moeten we een trein later pakken. Er zijn al drie fietsen op de trein, de conducteur laat ons staan: regels zijn regels. Met overstappen in Utrecht en Eindhoven komen we pas om 13.30 uur in Maastricht aan. Het is inmiddels  lekker warm geworden, boven de 30 graden. De terrassen zitten vol. Eindelijk kunnen we fietsen.

Via Eijsden rijden we naar Val Dieu in België. We kennen het plaatsje van het bier. De abdij is prachtig gerestaureerd en is een soort museum/pretpark. We kopen een lekker biertje voor later op de camping en fietsen snel door. Inmiddels heeft Inge gebeld met een camping Polleur op 50 kilometer van Maastricht.

Onderweg komen we door vervallen Waalse stadjes zoals Verviers. Wat een armoede, wat een leegstand. Hele winkelstraten zijn gesloten, woningen verkrotten. We fietsen snel door de troosteloze stad. Eenmaal er buiten komen we de normale Ardenne omgeving tegen, felle klimmetjes, lekker voor de kuiten.

Na ruim 550 hoogtemeters komen we aan het eind van de middag aan. Verhit als we zijn plonsen we in het zwembad. Inge durft niet van de glijbaan (ik ga dan ook niet).

In de kantine van de camping eten we een heerlijke zalmforel maken plannen voor morgen en gaan al vroeg slapen.

Het is wel weer wennen dat camperen. Continu zijn we spulletjes kwijt. Een andere uitdaging is om telefoon en horloges weer opgeladen te krijgen al dan niet met powerbonk of illegaal afgetapte stroom.

Ik lig nu in de tent met een laagje anti muggen spray. Inge slaapt al lekker. Morgen weer vroeg op we gaan richting Bostogne.

1. Gj:
    8 juli 2023
    Camping live! Slaap heerlijk in de open lucht.