Lelystad-Passau

16 juli 2022 - Gemeinde Freinberg, Oostenrijk

Lelystad- Passau

Afgelopen weken zijn we lekker aan het shoppen geweest. We hebben een volledig kampeer uitrusting gekocht: lichtgewicht tentje, slaapmatjes, een elektrisch pompje om onze longetjes te sparen, een primus die het altijd doet etc. Allemaal prachtig maar je moet het wel mee nemen. Afgelopen woensdag proefgedraaid, alles op de fiets gebonden en zowaar ik kwam nog vooruit. Nadeel is dat je heel weinig kleren kunt mee nemen. Maar ja je hebt alleen een onderbroek en een tandenborstel nodig toch. Wordt vast wel even wennen. Vanmorgen was het dan zover we rijden naar Passau in Duitsland. We hebben gepland om via Regensburg naar Praag en terug naar Passau te fietsen. Rondje is 845 km. We rijden om 9.30 uur weg met de angst voor grote drukte. Zwarte zaterdag gaat gelukkig aan ons voorbij. We rijden binnen 9 uur naar Passau. Onderweg komen we wel een paar gekken tegen die bijna ongelukken veroorzaken. Maar dat hoort er blijkbaar bij. We logeren bij hotel Grambinus 3 kilometer buiten Passau. Bij aankomst hebben we trek in eten en pakken de fiets en rijden naar het centrum waar we midden in een concert komen van een of andere Alpen rocker. We zitten bij een Syrisch restaurant in de twee muziekjes vanuit heel verschillende culturen. Heel speciaal. De borrel die we nodig hebben staat niet op het menu. We eten lekker en halen nog een ijsje verder op in de stad. Het is levendig en ik zie geen rollators. Vanuit de overlevering en reputatie van de stad valt dat mee.

Ook de terugweg fietsen we langs de Donau met een schitterende zonsondergang. Even een fotomomentje, dan snel naar het hotel, borrel die we nodig hadden erin en slapen. Morgen eerste etappe naar Bogen. Kleine 90 kilometer. Zin in!

1. Kassandan:
    17 juli 2022
    Geniet ervan lieverds en succes vandaag!