Cucugnan- Bagas/Narbonne

17 augustus 2021 - Prat de Cest, Frankrijk

Cucugnan is een een klein maar leuk dorp. Lekker rustig geslapen, geweldig gegeten en gedronken, vriendelijke mensen en geweldig uitzicht (zelfs vanuit onze kamer). Om 9.30 stappen we op de fiets. We vertrekken naar Bagas (63 kilometer met 200 hoogtemeters). Bagas is een voorstadje van Narbonne. De wind is nog harder dan gisteren, het is uitkijken. De zwaar bepakte fietsen worden zo omgeblazen.

Het landschap verandert langzaam aan als we naar de kust gaan. De pijnbomen geuren heerlijk ondanks de harde wind. Juist door de wind en de droogte zijn er veel bosbrandjes in de buurt. We zien vier blusvliegtuigen in formatie water op zee innemen om het in duikvlucht op het vuur te storten. Mooi om te zien.

Op de weg naar Bagas fietsen we over een dijk met een binnenmeertje en de zee aan de andere kant. Er zijn nauwelijks toeristen, ze zijn allemaal in de dorpjes aan het lunchen. Voor ons geen plaats, we leven op koekjes en pistachenootjes alle restaurants en barretjes zijn bezet of gesloten. We moeten twee uur wachten tot we bij ons onderkomen The Pinewood On Estarac La Pinède D'Estarac naar binnen kunnen. Exact om 16.00 uur gaat de poort open en komen we bij een prachtig groot en mooi huis. We kijken uit op de vallei met bossen in de verte de zee. Met Narbonne op 6 kilometer afstand is dit onderkomen veel beter dan het Novotel of een Ibis (minder voor meer geld). Een aanrader.

We chillen wat bij het zwembad en besluiten om een pizza te bestellen en lekker lui op de plek te blijven. Morgenvroeg fietsen we naar het Novotel op 9 kilometer. Daar hebben we de auto geparkeerd staan. Vandaar rijden we (met de auto) naar Clermont Ferrand, de dag daarna verkennen we Reims nog. Op vrijdag zijn we weer thus. Onze fietstocht zit er al weer op.

Al met al hebben we 10 dagen rondgereisd met 8 fietsdagen waarin we 400 kilometer hebben afgelegd. Dit is vierde fietsvakantie in Frankrijk. Een daarvan was de route van Lyon naar Narbonne. Nu zijn we begonnen en geëindigd in Narbonne. Graag kom ik nog een keer terug om de route omgekeerd te doen en te beginnen in Biaritz. Wanneer we de tijd hebben kunnen we helemaal naar Maastricht door. Net nu ik weer in het ritme zit van het zwerven op de fiets stoppen we helaas al weer. Er is nog heel veel te ontdekken en te zien.

Dit deel van Frankrijk is wonderschoon. De ruimte, de uitzichten, de verhalen, de geschiedenis en de gastvrijheid en vriendelijkheid, het is meer dan ok. Bedankt allemaal voor het meelezen en jullie commentaar. Het was weer leuk om de blog te maken, graag tot de volgende keer.

1. Gj:
    Tot snel weer!
  2. Kassandan:
    17 augustus 2021
    Jullie hebben een prachtige tocht gemaakt. Heb genoten van de blog. Wel thuis.
  3. Oompie:
    17 augustus 2021
    was leuk mee te maken zo. Goeie reis terug.
  4. Martien van Helvoort:
    Hoi lieve kinderen,

We hebben jullie fietstocht met veel plezier gevolgd, en van genoten. Het lijkt ons een fantastische ervaring. en om nog lang nate genieten.

Heel veel groetjes van Jo en mij
    Martien
  5. Martien en Jo:
    18 augustus 2021
    Geweldig mooie verhalen, wat hebben jullie veel gezien en door prachtige natuur en dorpjes gefietst! En heerlijk gegeten. Fijne dag nog in Reims en goede reis naar huis. Jo