Lelystad- Neuenburg am Rhein

30 juli 2021 - Neuenburg am Rhein, Duitsland

30 juli 2021

De vakantie is begonnen, joepie😍. Vandaag gaan we naar Neunenburg am Rhein. Daar slapen we om de dag daarop naar Pontremoli te rijden. Bjorn en Jesper gaan de eerste week gezellig nog met ons mee naar Pontremoli. We zijn al 5 jaar niet meer naar Jean Franco geweest. We zijn benieuwd wat er is veranderd. De Bmw heeft nieuwe banden. Onderweg geeft dit nogal wat geluid. Eerder heeft de kwik fit geprobeerd de banden uit te lijnen. Is nog niet helemaal gelukt. We vertrekken met de fietsen achterop. Na een week Pontremoli is het plan dat Inge en ik naar Narbonne (Frankrijk) rijden voor een fietstocht van circa 400 kilometer. De jongens vliegen na een week Pontremoli terug van Pisa naar Amsterdam.

Vanmorgen heeft Inge nog gewerkt. Jesper moest zich laten testen. Hij is van ons de enige die niet volledig tegen Corona is ingeënt. Om door Duitsland heen te komen en In Italie vakantie te vieren moet hij een antigeentest doen. Binnen het uur hebben we de negatieve test en kunnen we samen met een map met testbewijzen en verklaringen (voor Italie en Frankrijk) weg. Onderweg in Duitsland is er veel oponthoud. De Duitsers hebben de wegen de afgelopen jaren slecht onderhouden. Het lijkt wel of ze steeds meer bauwstelle hebben. Op een rit van 700 km doen we 9 uur. In totaal staan we 2 uur in de file. Nog net voor 22.00 uur (sluitingstijd van het hotel) komen we aan bij hotel am Stadhaus. Lekker vertrouwd allemaal. Ik denk dat dit de 10e keer is dat we hier zijn. Ook de boom waar ome Joost het aapje van Jesper in gooide (10 jaar geleden) staat er nog.  Aapje is nog steeds niet gevonden. Inge praat al lekker Italiaans met de mevrouw van het hotel en we zijn pas halverwege. Na een lekker ijsje gaan we al naar de kamer. We gaan morgen vroeg vertrekken. Zwarte zaterdag en de Gotthard tunnel, maak je borst maar nat!

1. Oompie:
    31 juli 2021
    Leuk jongens. Idd vertrouwd allemaal. Ben dr in gedachten bij. Veel plezier!!
  2. Kassandan:
    31 juli 2021
    Heel veel plezier. Leuk dat jullie weer een reisblog bijhouden. Kusssss
  3. Alice:
    1 augustus 2021
    Haha daar zijn we weer ! Leuk hoor om te volgen. Heel veel plezier!
    Wij zijn nu ook in Italie aangekomen bij Iseo camping la tesa. Op een berg ook met onweer en regen. Sfeervol ⛈⛺️🏕 ciao