Van La naar Yoshua Tree camping Jumbo Rock

20 juli 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Afgelopen nacht werden we wakker van Jesper omdat hij naar beneden viel. Samen met Bjorn slaapt hij boven de bestuurderscabine en er is geen opstaande rand. Gelukkig heeft hij er niets aan over gehouden. Voordat ik verder ga nog even iets over ragen worden de highway 1. Er staan (zo zagen we op internet 555 bellen langs de weg met een bordje Historic camillio real of te wel koninklijke weg. Dit stamt uit de tijd dat de Spanjaarden het hier voor het zeggen hadden (tot 1800). De bellen zijn symbool voor de missieposten. Vanmorgen heb ik mijn eerste loopje gedaan in America. De lucht in LA is nogal vettig en lauw, maar toch was het wel even lekker. Na een lekker ontbijtje zonder verse bolletjes ( waarom hebben ze hier geen bakkers??) hebben we getankt en zijn naar Yucca Valley gereden. Het landschap verandert geleidelijk als we over de highway 10 rijden. De redelijk groene heuvels van la worden dorre heuvels met heel veel windmolens en af en toe een paar zonnepanelen. Je kunt zien dat het de laatste twee dagen heeft geregend. Het is half bewolkt en het licht op de heuvels is prachtig. De natuur ziet er niet gortdroog uit. De weersvoorspelling voor Joshua tree is goed 28 graden maar. In yucca Valley doen we boodschappen bij een goede supermarkt met superveel verse producten met Italiaanse wijntjes! Het is opvallend hoe vaak we worden aangesproken door Amerikanen hoe zo'n camper bevalt. Iedereen wil het wel eens gaan proberen.
Nadat we het visitor center van Yoshua Tree National Park hebben bezocht rijden we naar Barker dam. Sprookjesachtig mooi. Dit is een dam midden in de woestijn aangelegd door cowboys om hun vee te laten drinken. Na de lunch rijden we door het park en zien een coyote de weg oversteken. Gelukkig hadden we de camera niet ver weg en konden we hem filmen. Aangekomen bij Jumbo Rock kunnen we iedere plek kiezen die we willen. Er zijn weinig mensen in het park die overnachten. We hebben gehoord dat de zomer het rustigste seizoen is. Voor 15 dollar per nacht kun je hier staan op de meest geweldige plek die ik heb gezien. Het is het landschap van westerns met rotsen, cactussen en veel zon. We wandelen nog eens naar skull rock. De jongens genieten enorm van het klauteren over de rotsen, de bbq en het fikkie steken en de marshmallows. En o ja wat een sterrenhemel, zo helder zie je ze alleen in de woestijn. Het enige minpuntje zijn de honderden vliegen. Bjorn was in het begin heel allergisch voor de beestjes. Na een paar uur heeft hij vriendschap gesloten en geeft hij ze namen (voordat hij ze dood mept). Ik heb gelezen over het huilen van coyotes s'morgens vroeg. Ik ben benieuwd. Vandaag was super. We genieten van de natuur, weg uit de drukte van de stad. Morgen rijden we door naar lake Havasu.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Betsy en Dirk:
    22 juli 2015
    Gelukkig hebben wij hier lekkere verse bolletjes!!!!!!wat is het daar prachtig mooi!!wel lachen dat Jesper uit bed viel!!!Opa heeft de zonnepitbloemen verpot in grotere potten,jullie huis staat er nog,Mooi huis!!!!!!!opa gaat nu fietsen zijn fiets-ochten.we genieten van jullie verhalen!!!liefs,,van ons dag dag!!!!
  2. Martien en Jo:
    23 juli 2015
    hoi Lieverds,
    Hartstikke leuk om elke dag jullie ervaringen te lezen!
    Hoe voel je je nu Jesper? hopelijk nergens last meer van.
    Schrijf je ook eens en stukje, van Bjorn al wat gelezen.
    Hier alles oké, fietsen regelmatig en werken in de tuin.
    Heel veel plezier.
    groetjes. jo