Cande sur Beuvron - Beaucency

20 augustus 2018 - Beaugency, Frankrijk

Omdat het nog warm is liggen we lang wakker in ons appartement in Cande sur Beuvron. De jongens zijn zo wie zo niet van het vroege slapen. Ik zit om 1.00 uur nog mijn boekje te lezen en zie af en toe een vlo wegspringen. Met de Franse slag niet schoonmaken zullen we maar zeggen.  Uiteindelijk slapen we een paar uur, ontbijten en fietsen rond 10.00 uur het dorp uit. Het is bewolkt maar wel warm. Fietsen zonder zon gaat toch sneller. Onderweg komen we langs mooie stadjes zoal Blois. Ik hou niet meer bij hoeveel bruggen we passeren over welke rivier en welke kastelen we zien (pfff). We hebben onze zinnen gezet op de grote publiekstrekkers terwijl er heel veel mooie kleinere kastelen zijn. We stoppen onderweg even bij bijvoorbeeld kasteel Grotteaux waar ze een b&b hebben. We noteren de namen en de plaatsen. Misschien wel een idee om op een ander moment terug te komen. Om 13.00 uur arriveren we na een mooie rit bij kasteel Chambord. We zoeken een mooi plaatsje aan de achterkant op het gras waar we lekker lunchen en genieten van het het uitzicht. We klikken onze camera’s vol foto’s maar gaan niet naar binnen. De rijen zijn enorm. Op de weg door de bossen komen we voor het eerst wilde everzwijnen tegen. Inge roept enthousiast naar de beestjes en ze stuiven weg. Vandaag rijden we 60 kilometer en we voelen ons vandaag na aankomst in Beaugency bij hotel le relais des Tempeliers toch een beetje moe. Inge heeft hoofdpijn en ik zelf ga even liggen voordat we het stadje ontdekken. Natuurlijk komen we ook hier weer Jeanne (d’ Arc) tegen. Hier heeft ze wat Engelsen uit het stadje gejaagd. Morgen fietsen we door naar Orleans waar ze helemaal vol zijn van Jeanne. We eten in het dorp lekker bij l’Idee. Weinig voor veel maar wel goed. We gaan snel nog op zoek naar crêpes om de calorieën aan te vullen. Op maandag is de crêperie helaas gesloten. Met een knorrend maagje lopen we terug naar het hotel. We denken nu al aan het ontbijt. Morgen kiezen we voor de korte route naar Orleans. We kijken uit naar onze tweede rustdag om te chillen aan het zwembad. We hebben in 6 dagen inclusief rustdag 400 km gefietst. Daarmee zitten we boven het gemiddelde van vorig jaar toen we in 18 dagen 700 km hebben gefietst (maar wel met meer hoogtemeters). Tot nu toe hebben we weinig op D wegen gefietst en daarom een stuk minder autoverkeer meegemaakt. Deze streek is daarmee bijzonder geschikt en mooi om te fietsen.