Van Barstow naar Lone Pine

1 augustus 2015 - Lone Pine, California, Verenigde Staten

Vannacht heb ik weer eens slecht geslapen. Behalve de warmte is de camping onrustig. Veel mensen komen en gaan gedurende de hele nacht. Om een uur of 3 's nachts komen onze buren aan die hun oplegger uitgebreid gaan afkoppelen. Gisteravond zijn we nog wel een stukje de woestijn ingelopen. Prachtige kleuren gezien met de zonsondergang. De natuur is enorm mooi. Vandaag rijden we in 3 uur naar Lone Pine. Via de 15 en de 395. We gaan naar de Alabama Hills waar onze camping op 1800 meter hoogte ligt. We rijden door een landschap waar veel westerns en andere films zijn opgenomen. Het is bijzonder rustig en de temperatuur op de camping is bijzonder aangenaam. Aan het begin van de staatscamping staan borden met een waarschuwing voor beren en ratelslangen.  Omdat we geen reservering hebben gemaakt is het een verrassing of we een plekje kunnen krijgen. Gelukkig zijn er maar weinig mensen die van deze plek af weten waardoor er voldoende plaatsen zijn. Het uitzicht is fenomenaal. We kijken uit naar de bergen en naar een dal met een wijds uitzicht. 'S middags gaan we naar Lone Pine en bezoeken het plaatselijke filmmuseum en rijden verder naar Movie Road waar we een paar mooie foto's maken. Eerder zijn we op de camping in gesprek gekomen met Randy. Dit is onze buurman die uit LA komt en hier vaker komt om te chillen (oude hippie). Leuk om met hem te praten over Amerika, Europa de verschillen en de overeenkomsten. Ook maken we kennis met een vriend van hem Don die de camping runt. Randy nodigt ons uit om samen te eten en een vuurtje te stoken. Don vertelt dat hij uit Los Angeles komt. Hij vertelt over zijn vader die een apotheek had in de jaren 30. Klanten waren alle beroemde sterren van toen (zoals Bill Crosby en Charlie Chaplin). Ook vertelt hij dat het Hollywood sign ooit is bedacht door makelaars voor de verkoop van woningen. Toendertijd heette het Hollyland, later is het Hollywood geworden. Opvallend is hoe deze mensen uit California (ook) afgeven op Utah. Niet onze woorden maar het woord nazi-staat valt. (Oerconservatief, intolerant).  Dan zien we ineens een vos. We maken er een filmpje van. We horen van Don dat dit nogal speciaal is. In Nederland hebben we wel vaker vosjes. Hier is het te vergelijken met een bergleeuw (komt ook zelden meer voor). Morgen vertrekken we naar Mariposa aan de rand van Yosemite.. Het is een rit van ruim 4,5 uur. Dit betekent dat we weer vroeg op staan om nog iets te hebben aan de dag.