venejan

6 augustus 2017 - Vénéjan, Frankrijk

Rustdag Vénéjan. Weer: warm maar winderig.

We hebben lekker uitgeslapen en hebben een lekker ontbijtje gehad op het terras van het hotelletje Lou Caleou. We verkennen het stadje een beetje verder en halen lekkere broodje bij de lokale boulangerie, pateserie om later op te eten. We zagen gisteren een mooi kasteel  boven op de berg en besloten er vandaag naar toe te lopen. Uiteindelijk blijkt het dat het dat het  privéterrein is en besluiten verder te lopen. We lopen verder op de berg met een prachtig uitzicht. Er stond een bordje met molen erop die eerder waren tegengekomen op de weg naar het kasteel dus lopen we er naar toe. Het molentje ligt in een mooi park met een wipwap, een wipkip en wat bankjes. Lekker even spelen op de speeltoestellen en een boekje lezen op de bank. We zijn wat hele mooie huisjes tegengekomen op de berg met zulke lekkere zwembaden dat we ze neigen te kopen dus zoekt papa wat mooien huisjes op op internet. Hij vind een mooi huisje in het stadje(Vénéjan)en we zoeken hem op Google Maps zodat we hem kunnen bekijken van dichtbij. Google Maps leidt ons helemaal terug naar ons hotel. We geven de zoektocht op.

In de ochtend wilden we een tripje naar de wijn maken en dus hebben we dat geprobeerd.

We liepen lekker in de warme zon tussen de wijngaarden naar de verkoper.

Blijkt het dat hij is gesloten is ) : , dus lopen we weer terug door de wijngaarden met heel veel perenbomen en plukken er ook wat om te eten bij de lunch. Lekker geluncht onder een boom in het gras tussen de druiven en peren. We moesten besluiten wat we gingen doe of luieren of naar naar een dorpje fietsen en wat doe je op een rustdag,,,,,,,,,,,luieren. Even terug lopen naar het hotel  en onderweg een tros lekkere druiven uit de wijnvelden meenemen( : In het hotel lekker op het balkonnetje boekje gelezen en een beetje gerelext. Het was etenstijd en we hadden honger maar het restaurant bij ons hotel was gesloten, en het is het enige restaurant in het dorp dus moesten we naar een restaurant buiten het dorp en het dichts bijzijnde restaurant lag op 4,7 kilometer afstand. Toen we waren aangekomen bij het restaurant was het half 6 en wilden we op het terras borrelen maar het restaurant was nog niet open dus hebben we buiten aan een tafeltje wat gelezen en ik ben dit verhaaltje gaan schrijven(maar de telefoon was leeg dus ik ben later verder gegaan). Later konden we aan tafel schuiven en hebben allemaal hetzelfde menu genomen. Het eten was heel erg lekker. Na het eten fietsen we naar het hotel weer tussen de wijnvelden en kijken uit op Vénéjan met zijn lichtjes op de achtergrond. Nog even op bed liggen tv kijken en dan naar bed.

1. Gj:
    6 augustus 2017
    Ha jongens en paps en mams, volgens mij zijn jullie weer klaar voor morgen. En geen druiven jatten, want dan heeft papa geen wijn meer...Wat een goed verhaal!!
  2. Martien en Jo:
    7 augustus 2017
    Hoi lieverds, we kunnen jullie volgen op zeer gedetailleerde kaarten. Nog heel veel fietsgenot. En fijn dat we jullie kunnen volgen. Dank je wel.
    groetjes en knuffels van Jo en Martien