Saint donat sur l'herbasse - Aouoste sur Sye

3 augustus 2017 - Aouste-sur-Sye, Frankrijk

We krijgen het verhaal van hotel L'Aria te horen. We schrokken nogal hoe het er uit zag, we dachten dat we in een goedkope versie van Miami Vice uit 1990 waren terechtgekomen. Geen onderhoud, midden op een industrieterrein. Direct de vakantiebestemming waar je voor kiest (not). De eigenaar vertelt dat hij het terrein heeft verkocht aan een grote supermarkt. Nog deze maand gaat  de sloophamer er in. Hij vertelt dat hij klanten heeft gehad van de fabriek van Louis Vuitton. We hebben een geweldige vintage belevenis zullen we maar zeggen. Wat hij ook vertelt is hoe booking. Com de markt van de hotels verziekt met 20% commissie. Hierdoor worden prijzen steeds vaker zonder ontbijt aangeboden. Ook hier is dit het geval waardoor we nog eens 45 eur wegtikken aan een matig ontbijtje (Nederland is goedkoop aan het worden). We rijden weg voor een nieuwe etappe naar Aouste sur sye. Het wordt een etappe van afzien. Geen of weinig schaduw, veel hoogteverschil/klimmetjes en heel veel zon. Het grappige van dit alles is dat je nooit hoeft te plassen ondanks dat je liters wegdrinkt. Minder grappig is de vele zonnebrand en zweet die je in je ogen krijgt. Bij aankomst heb ik zo'n last van mijn oven dat ik denk dat mijn ogen zijn verbrand. Na een uurtje of twee met oogdruppels en ijsklontjes gespeelt te hebben kon ik weer een beetje zien. Morgen ga ik cold turkey afkicken van de nivea factor 50, ruil hem in voor een andere zonnebrand. Daarnaast ook maar een andere bril proberen en als het even kan in de schaduw fietsen (ha ha). Geraden kipjes zijn er niets bij. inmiddels zitten we in een geweldig appartement met een echte hottub. De boys zitten er zo lang in dat ze afwasvingertjes hebben. We hebben voor het eerst boodschappen gedaan en zelf gekookt (pasta met tomatensaus, tonijn en salade). Wel weer lekker huiselijk. Voor de rest is dit dorp verlaten. Ook wel weer bijzonder, geen toerist te bekennen. Op dit moment zit ik mijn dagelijkse rosétjes te drinken met een lekker briesje. Eindelijk een beetje verkoeling. Jesper heeft last van zijn darmen en lijkt op mij: te warm om te sporten betekent system error. Björn en Inge vinden de warmte erg lekker. Toch merk ik wel dat het klimmen gaat wennen. Morgen maar een bescheiden 40 km voor de boeg maar wel veel hoogtemeters. We gaan naar een afgelegen locatie waar we kamperen in een Mongoolse tent. Ben benieuwd..

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Martien en Jo:
    4 augustus 2017
    Dag Jesper, Bjorn, Inge en Cees,
    Leuk om onverwachte dingen te beleven, ook al valt het wel eens tegen! Je hebt in ieder geval veel te vertellen! Hopelijk wordt de hitte voor jullie wat minder. Geniet van elke dag, wij genieten van jullie verhalen. Veel plezier en succes met het fietsen.