Lelystad Lyon

31 juli 2017 - Amsterdam, Nederland

Vanmorgen om 3.00 uur opgestaan. 4.15 uur met 4 fietsen,  2 op het dak en 2 achterop op weg naar Lyon. We stappen in Lyon op om in etappes te fietsen naar Narbonne (aan de Middellandse zee). Binnen 10 uur hebben we vandaag de rit gereden. Geweldig om op maandag te rijden, geen file constant cruisecontrole 130. Met de thule fietsenspullen gaat het prima. De auto lust wel wat meer benzine. Om 14.00 uur zijn we bij ons hotel best western Lyon Oost. We zitten op 10 kilometer van het vliegveld. Het hotel is ok. We hebben lekker gegeten, oké wijntje, mooi uitzicht op de Rhône. Nog even een paar bevers gespot. Morgenochtend rijden we naar het vliegveld toe om lang te parkeren tot 19 augustus. Van het vliegveld fietsen we naar de 'groene weg' die ons naar Narbonne leidt. De eerste etappe is zo'n 55 kilometer. Bestemming is  chateau de bonnevaux. Echt kasteeltje, leuk. Inge is nog druk om de route op de mio cyclo te programmeren, moeilijk apparaat (en dit ligt niet aan onze leeftijd want ook Jesper lukt het niet ha ha). Het is nu 22.00 uur en nog 30 graden, lekker.

1. Kassandan:
    31 juli 2017
    Hee lieverds, jullie eerste reisverhaal gelezen. Leuk om te volgen. Zo te zien en te lezen zijn jullie helemaal klaar voor het fietsavontuur. Heel veel plezier de komende weken. Geniet ervan en wij genieten met jullie mee. Kusssssss
  2. Oompie:
    1 augustus 2017
    He, volgende keer oompie niet vergeten he gasten.....!!! stel dat je onderweg een beer tegenkomt, en je hebt geen pijl en boog.....
  3. Alice:
    1 augustus 2017
    Hoi Frankrijk, hier Italië, lekker gestart zo te zien. Fijn ! Wel warm hè . Op http://www.fietspraat.nl/ staat een review van Mio Cyclo met daaronder wat gebruikers problemen. Misschien staat er wat bruikbaars tussen? Misschien heeft Inga het al gefixt Veel plezier! Liefs van ons