We houden van Italië 😍

3 augustus 2021 - Pontremoli, Italië

Eerder vertelde ik over de Italiaanse buren die lekker koken. De buurvrouw zingt ook. Tijdens het zwemmen of bij het koken. Geen opera maar Wham, George Micheal. Inge zegt dat dit normaal is bij Italianen, ze leven in het verleden. Verder bellen ze zelfs wanneer ze zwemmen, heel efficiënt.

Omdat het niet echt warm is hebben we nog maar weinig hagedissen gezien. Wat we wel veel zien is road kill: een heel grote platte kikker en een grote dode hagedis. Je vraagt je af of ze hier wel stoppen voor de beestjes. Waar ik een andere kant op kijk vind Jesper het wel interessant 🤔. Van de dieren die wel leven vinden we de eekhoorn het leukste. Die scharrelt hier lekker rond het huis. Inge zag nog een paar reetjes weglopen. Natuurlijk zijn er ook nog de katten van Gianfranco. Genoeg beestjes die blijven leven.

Naast zwemmen in het zwembad is zwemmen in de rivier de Magra ook leuk. Hebben we natuurlijk ook al eerder gedaan. Maar het blijft leuk. Het gaat om een diepe pool in de rivier met een oude pijler van een brug die daar ooit stond. De boys springen vanaf een paar meter hoog. Na het zwemmen loop ik met de jongens het dorp in voor een ijsje. We zien bij de kerk naast de ijszaak een begrafenis waarbij een club met mannen in processie met een zwart vaandel ons passeert. Even later komen  de mannen van de gemeentepolitie in een Panda aangereden. Ze kijken voldaan naar elkaar en beginnen de geparkeerde auto’s te bekeuren. Verschillende mensen protesteren maar ze gaan gewoon door. Hier is het niet saai.

Over de Italiaan niets dan goed. Vanmorgen zijn we naar beneden gefietst. Inge heeft nieuwe remblokjes maar de kabels moesten nog gesteld worden. De fietsenmaker legt direct zijn spullen neer en helpt ons en zonder iets te rekenen. Waar kom je dat nog tegen?

1. Martien en Jo:
    4 augustus 2021
    bedankt Cees! Heel fijn dat we jullie vakantie op deze manier mee kunnen beleven.
    heel veel groetjes aan Inge , Bjorn en Jesper.
    Groetjes Martien en Jo