Mooie plekjes

4 augustus 2021 - Pontremoli, Italiƫ

Italianen zijn gek op boeken. In het centrum van Pontremoli is een grote hal met boeken. Allemaal Italiaans natuurlijk maar we hebben Inge die dat voor ons vertaaldšŸ˜. We lopen er graag rond. Inge koopt een boekje met alleĀ watervallen en wandelingen in de omgeving. Vandaag gaan we op zoek. Gelukkig staan er QR codeā€™s in het boekje om je naar de juiste locatie te brengen. We gaan naar Valdatana naar een van de vertakkingen van de Magra. In de verte zien we Pragiola liggen. Hier zijn we al vaker geweest. We zetten de auto zo maar ergens neer. Blijkbaar willen Italianen niet te veel mensen hier hebben. Het is prachtig mooi, groen en fris. Het wordt een wandeling door de bedding van de rivier. Af en toe moeten we flink klimmen en waden we tot aan de navel door het water. Bij watervalletjes springt Bjorn naar beneden: een soort canyoning dus. Na een uurtje lopen komen we bij een waterval van ongeveer 7 a 8 meter. Net iets te veel en geen ruimte om er omheen te lopen. Daarom maar terug. Op de terugweg komen we bij een bekend restaurant. Net als eerder bestellen we een schaal met ham en kaas met broodjes met een lekkere witte vino erbij. We zitten prinsheerlijk en zijn alleen met de Italianen die net gelucht hebben.Ā

Morgenvroeg rijden we naar La Spezia waar we boot nemen naar Palmaria. Een eilandje voor de kust. Zin in.

Fotoā€™s

1. Oompie:
    5 augustus 2021
    Heel herkenbaar. Nooit geweest, en toch....
  2. Alice:
    6 augustus 2021
    Mooie trip hoor. Hier de wat luiere tak van de familie. Gisteren in het iseo meer gezwommen. Prachtige plek! Ik ga echt van dit meer houden. Al was het alleen al vanwege de kleur van het water. Niet op de foto vast te leggen en nooit hetzelfde. De beste en schilderachtigste kleur was met wat onweer in de lucht tegen de avond: een soort grijs blauw groen maar ā€œvetā€ als olieverf. Ciao ciao bb-s