Palmaria

6 augustus 2021 - Pontremoli, Italië

Ilja Pfeijffer vertelt leuke verhalen over zijn bezoek aan Palmaria in Grand hotel Europa. We waren daar nog niet geweest. Reden om er met de boot vanuit La Spezia naar toe te varen. We varen door de baai en zien de grootste en duurste jachten. Daarnaast zijn er nog veel marine vaartuigen.  De veerboot waarop wij is zitten al weer lekker vol. Afstand houden is niet te doen.

Het eiland is pas sinds enkele jaren vrij toegankelijk voor publiek. Daarvoor was het een militair terrein. Ook nu zijn er nog steeds delen militair en niet toegankelijk (omdat ze hier zelf vakantie vieren). Overal zien we resten van bunkers en gebouwen. Het is een eiland met veel geschiedenis. In twee en een half uur lopen we een route die om het eiland heen loopt met fijne klimmetjes. We maken veel hoogtemeters. Na het uitpuffen is het bijzonder genieten van de uitzichtpunten. De kleuren van zee en lucht zijn fel. Goed voor mooie plaatsjes😍.

Alleen Bjorn neemt een duik in de best ruige zee. Omdat we zin hebben om lekker te zwemmen gaan we snel terug naar het zwembad van Gianfranco in Pontremoli.

Morgenavond vliegen de jongens naar huis. We gaan ze missen. Een weekje is zo voorbij. Inge en ik gaan door naar Frankrijk.

1. Oompie:
    6 augustus 2021
    Vaart er niemand toevallig met zn jacht naar Nederland, dat de boys ff aan kunnen monsteren als matroos? Hahaha
  2. Kassandan:
    Goede reis Jesper en Bjorn
  3. Alice:
    Goede reis alle 4 ! 😘
  4. Martien en Jo:
    6 augustus 2021
    Prachtige plaatjes! het valt op dat er ook de tiende keer dat jullie daar zijn, toch steeds nog nieuwe dingen te beleven zijn. Daardoor vliegt de tijd!
    Bjorn en Jesper een goede vliegreis naar Nederland en Inge en Cees goede reis naar Frankrijk. Groetjes Martien en Jo