Portiragnus- Saint Marcel

14 augustus 2017 - Saint-Marcel-sur-Aude, Frankrijk

'he dit is dezelfde route, hier zijn we al geweest!' Dit is wat we wel een paar keer hebben geroepen toen we gisteren 50 km naar Saint Marcel reden. Eigenlijk houdt de route van het boekje namelijk op bij de Middellandse zee. Omdat we nog een aantal dagen vakantie hebben gaan we nog vrolijk verder in de omgeving van Narbonne. Op 9 kilometer van Narbonne ligt het dromerige plaatsje Saint Marcel. Hier hebben we in een onderkomen O'palmier Cache twee dagen geboekt. We nemen 's morgens afscheid van het strand en komen tot de conclusie dat we wel blij zijn dat we het binnenland weer ingaan. De avond er voor hebben we wel heerlijk gegeten met veel visjes, bijna de zon in de zee zien zakken (was al achter de horizon en in de dit gedeelte van de Middellandse zee gaat hij boven land onder). Onderweg lunchen we bij de Aude een kanaal (ze zijn hier gek op kanalen). We zitten hier nog maar net of er komt een lief hondje aanlopen. Even denken we dat onze nieuwe vriend met ons mee reist. Hier hebben we al eens in Italie mee te maken gehad. Gelukkig ziet hij er van af en we volgen het jaagpad met hobbels en bobbels. We zijn behoorlijk zwaar beladen en af en toe voel je de velg op de grond komen. Omdat we nog geen lekke banden of andere pech hebben gehad pomp ik mijn band toch maar even wat op. In de heuvels was het minder druk met fietsers. We komen vroeg aan in Saint Marcel. Om 16.00 uur kunnen we pas naar binnen volgens de reisbeschrijving maar we bellen even en na een eerste weigering wordt toch de deur open gedaan. Mevrouw ziet dat we op de fiets zijn. Waarschijnlijk gelden er voor fietsers andere regels. Het huis is groot, oud, gerenoveerd en heeft een geweldige tuin met een voiliere met exotische vogeltjes, mooie zitjes omgeven door een oude stadsmuur met twee torentjes. We zwemmen een beetje en natuurlijk springen we er lustig op los. De mevrouw komt snel aangesneld met de boodschap 'no bombs'! Voor de rest van de middag gedragen we ons netjes. Ik besluit om vandaag even geen wijn te drinken. De dish is er ook niet naar: we gaan weer low budget naar de locale pizzaboer die de pizza's lekker laat aanbranden. Morgen is Björn jarig, vanavond bestellen we nog even een paar virtuele cadeaus (meesjouwen op de fiets wordt ook zo iets). We zijn van plan op een mooi terras in Narbonne taart te gaan eten. Klein stukje fietsen, Narbonne ligt op 9 kilometer).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade