Nissan lez Enserune - portiragnes

13 augustus 2017 - Portiragnes, Frankrijk

We hebben vandaag in de Middellandse zee gezwommen. Onderweg hebben we nog wel het een en ander mee gemaakt. We hebben geen haast vandaag en halen eerst lekkere broodjes bij de bakker in Nissan voor onderweg. We volgen vandaag de route van 'het boekje'. Het boekje heeft  Valras plage op het programma. Het wordt steeds drukker en we rijden mee met de vele auto's die naar de kust rijden. Veel toeteren, geen ruimte en veel heel veel auto's zien we voor bij komen. We denken verstandig te zijn om een Supermarche in te gaan maar zien daar toch vanaf vanwege de drukte. Wat een stres, je kunt je niet voorstellen waarom mensen hier op vakantie willen. Met zo veel op een kluitje. Snel zetten we de Mio (fietscomputer) aan en komen weer langs het kanaal midi op het jagerspad. Binnen een half uur zijn we buiten de stres van het vakantiegepeupel. We verbazen ons er over waarom mensen in de 'pretparken' op elkaar gestapeld hier hun vakantie willen vieren. We vrezen even dat ook wij onze nieuwe adres in een dergelijke omgeving hebben geboekt. Gelukkig is dit niet het geval. In Portiragnus is alles kleinschalig, zijn er geen files. We komen na veel stres aan bij onze bestemming. Blij verrast zien we ons onderkomen. Een hutje met alles er op en aan op een kleinschalig terrein (10 hutjes). Dicht bij winkels, dicht bij het strand. 'S middags zitten we op het strand en chillen in de strandbar. Het water is koud maar wel lekker. Er zijn hier geen Nederlanders. Het is zo wie zo raar hoe weinig Nederlandets wij zijn tegen gekomen. Waarom dit zo is? Geen idee. Een tweede weetje van vandaag: waarom er zo veel beschadigde Franse auto's zijn. Hier doe je aan mee wanneer je een goede deuk of kras hebt op je auto. Ze laten het gewoon zittten! Slechte zaken voor Carglass en schadeherstelbedrijven